אקזמה של העור – מהו הגורם העיקרי לאקזמה? ‏


חשוב לזהות את הגורם השורשי לאקזמה של ילדך. עם זאת, חשוב גם לזהות את הגורמים הבסיסיים. ילדך עלול להיות אלרגי לפטרייה מסוימת, חיה או קרדית אבק. אלרגיות אלה הן הגורם העיקרי לאקזמה ולרוב מובילות לבעיות רפואיות אחרות כגון קדחת השחת או אסתמה אלרגית. סוג זה של אקזמה נובע מכך שהמערכת החיסונית מגיבה נגד אלרגנים מסוימים. מגרד, עור מגורה הוא התוצאה.

העור מסביב לעיניים מאוד פגיע ויש לו מחסום חלש שהופך אותו יותר רגיש לזיהום. אפילו בלי אקזמה אחרת על הגוף, העיניים עלולות להיות מודלקות. דלקת עור סבוררית (Seborrheic dermatitis) היא סוג נוסף של אקזמה המאופיין ברטייה סביב העין. ניתן להבריש בקלות את טלאי הקשקשים בשני סוגי האקזמה.

הגורמים לאקזמה מגוונים, אבל אם לאדם יש היסטוריה משפחתית של דלקת עור, סביר מאוד להניח שהם יפתחו את המצב. בנוסף לאלרגנים, ניתן להפעיל אקזמה על ידי אלרגנים כגון מזון, שיער מחמד ואבקה. גנטיקה ממלאת תפקיד באקזמה, שכן חלק מהגנים שולטים בחלבון ששומר על בריאות העור.

יש דרכים פשוטות לטפל באקזמה. לדוגמה, דלקת עור אטופית נגרמת משינויי טמפרטורה פתאומיים. דלקת עור אטופית תשתפר עם הגיל, אך צורות אחרות של אקזמה עשויות להימשך כל חייו של אדם. ישנן דרכים רבות להקל על תסמיני אקזמה ודלקת. כדי להקל על הגירוד, אתה יכול להחיל דחיסות קרירות או אבקת אפייה על האזור הנגוע. אפשר גם ללחות את האזורים שנפגעו מדי יום עם קרם מבוסס שמן. לבסוף, לעולם אל תשפשף את האזור הנגוע או תגרד אותו. השתמש במוצרים ללא ריח אם יש לך עור רגיש כפי שמרכיבים מסוימים יכולים לגרום לגירוי.

אקזמה של תסמינים בעור יכולה להיות קלה עד חמורה. הקרקפת של התינוק עשויה להראות סימנים של אקזמה כסימן לסימנים מוקדמים. אצל תינוקות קדומים, אקזמה אולי טועה לגבי כובע העריסה, אבל יש לטפל בו בהקדם האפשרי. עם זאת, כמה ילדים גדלים מתוך אקזמה לחלוטין, לכן חשוב לחפש טיפול רפואי כאשר הוא מתפתח לראשונה.

אם אתם נוטים לאקזמה, ודאו שאתם נמנעים משינויים פתאומיים בטמפרטורה ובלחות. חום קיצוני או קור יכולים לעורר אקזמה. גם פעילות גופנית ורוטב יתר חשובים. מזגנים יכולים לייבש את העור שלך, והם יכולים לגרום לו להרגיש אפילו יותר לא נוח. כדי למנוע אקזמה, אתה צריך ללבוש בגדי כותנה-תערובת. בדים סינתטיים יכולים לגרות את העור שלך כך שהצמר עדיף על סינתטי.

הסימפטומים של דלקת עור יכולים לנוע בין גירוד לשריפה. המחלה מתאפיינת באדמומיות ובנפיחות של העור, כמו גם בפריחה על הפנים. הוא עשוי להיות מצוי גם בחלקים שונים של הגוף, כולל המרפקים והצוואר. בעוד הסימפטומים של אקזמה משתנים, יש כמה נפוצים. אנשים עם חווית אקזמה מגרדים, עקצוצים, או תחושת צריבה.

לעתים נדירות, המחלה יכולה לעבור מדור לדור, אבל אין סיבה ידועה. מחסום העור אינו מתוקן, מה שגורם למצב. גן הנקרא פילגרין, שהוא פגום בחולים עם אקזמה הופך את תאי העור ללא מסוגלים לרפא אותו. לתאי עור רגילים יש שני עותקים, אבל לחולי אקזמה יש רק עותק אחד של הגן.

רבים מהסיבות הנפוצות של אקזמה ניתן לייחס לגנטיקה. יש אנשים שחווים את זה בילדותם, בעוד אחרים מפתחים את זה כמבוגרים. יש אנשים שנוטים לזה, אז זה חיוני לחפש טיפול מוקדם. במקרים מסוימים, זו תכונה תורשתית. למרות שזה נדיר לקבל דלקת עור אטופית באדם מסוים, יש מקרים מסוימים.

הסימפטומים של אקזמה יכולים להשתנות. חלק מהאקזמה של הילדים מתונה, ואילו אחרים יכולים להידבק בה בתדירות גבוהה יותר. ניתן להקל על תסמיני האקזמה באמצעות שילוב של קרמי לחות ומשחות. יש ילדים שנוטים לפתח אקזמה אם יש להם אחים. ייתכן שלמי שיש יותר מאח אחד יש פחות סיכוי לחלות באקזמה.

פרטים נוספים: אקזמה של העור www.psoeasy.co.il